Mitsubishi Lancer 1.6 и круиз-контроль Rostra, Обсуждение статьи |
+7-978-708-85-73 Дроссель Amadeus Productions. Быстрый заказ по телефону. (Viber, WhatsApp, Telegram) |
Mitsubishi Lancer 1.6 и круиз-контроль Rostra, Обсуждение статьи |
19.2.2009, 1:23
Сообщение
#1
|
|
Don Amadeus Группа: Главные администраторы Сообщений: 29935 Регистрация: 19.2.2009 Из: Russia, Sevastopol На форуме Авто: Lancer IX-1.6 MT Turbo, Honda Accord IX-2.4 AT Executive. Репутация: 465 |
Статья находится по адресу
http://amadeus-project.com/articles/cruise.html |
|
|
30.10.2013, 16:22
Сообщение
#2
|
|
Начинающий Технический Маньяк Группа: Технический Маньяк Сообщений: 8 Регистрация: 22.2.2012 Вне форума Репутация: 0 |
Здравствуйте! Разбираюсь в проводке круиза ROSTRA, там два провода - темно синий и светло-зеленый.
Вот их описание из мануала: Dark Blue Tachometer (TACH) Wire The TACH function is a safety feature of the GlobalCruise. If a vehicle with an automatic transmission is accidentally “knocked” into neutral while the vehicle is in motion and the GlobalCruise is active, the TACH wire, when connected, will disengage the GlobalCruise before engine over-rev. If the TACH wire is not “hooked-up”, the cruise control will function; however the TACH over-rev safety feature will be inactive. ROSTRA PRECISION CONTROLS, INC. Always recommends the attachment of the TACH wire if it is available on the vehicle. On a vehicle with a manual transmission, the TACH wire connection is not required only when CLUTCH DISENGAGEMENT SWITCH (Kit# 250-4206) has been installed; this will take into acount the TACH over-rev safety feature. The TACHwire should be grounded when using a clutch disengagement switch to ensure that the wire does not introduce “trashy” signals into the system. Описание зеленого: .Light Green Neutral Safety (NSS) The NSS function is a safety feature of the GlobalCruise. If a vehicle with an automatic transmission is accidentally “knocked” into neutral while the vehicle is in motion and the GlobalCruise is active, the NSS wire, when connected, will disengage the GlobalCruise before engine over-rev. Connect this wire to a ground active wire when neutral safety switch is engaged. If the NSS wire is not “hooked-up”, the cruise control will function; however the engine over-rev protection will be inactive; this is dangerous and not recommended. This wire terminates in the harness. (кому надо, переведите гуглопереводом) Вроде бы почти одно и то же - чтобы при случайном включении "нейтрали" на АКПП (мой вариант) круиз отключался. При этом темно-синий провод длинный, а светло-зеленый очень короткий. Прошу совета - куда подключать светло-зеленый провод, если он нужен. В чем разница между этими проводами? Заранее спасибо. |
|
|
+7-978-708-85-73 Дроссель Amadeus Productions. Быстрый заказ по телефону. (Viber, WhatsApp, Telegram) |
Текстовая версия | © 2006-2024 Форум Технических Маньяков. |
|